DAILYPLAN/WEDNESDAY.W.39

Skola 8.50-15.05 
Jobba med UF 
Plugga (förebereda redovisning/läsa text) 
VIP event på Vero Moda/ONLY
Onsdagsmys - True Talent och IDOL

WE SHOULD LIVE IN A CASTLE LIKE THIS



Prince is so adorable!

NO SHIT SHERLOCK?


Pretty obvious...

22.02

augusti 2010

Ville bara kika in och säga godnatt till er alla. Har råkat vänta lite på dygnet nu när jag har varit sjuk så jag hoppas att jag kan somna relativt snabbt ikväll. Imorgon är det skolfoto som gäller i skolan, så jag måste upp lite tidigare och hitta någonting att ha på mig. 

Anyways, good night!

STUDENTKRYSSNINGEN ÄR BOKAD



27/2-2012 drar vi tjejer!

2010´s ÅRSRESUMÉ


Vad som är kul med årsresuméer är att man kan gå tillbaka i arkivet och komma ihåg massor med saker som man kanske hade glömt bort att man gjort. Ett år är ändå en ganska lång tid!

Som ni ser på första raden under Januari månad, det allra första jag gjorde 2010 var att skämma ut mig inför ingen mindre än....Calle Kristiansson! Kommer ihåg än idag hur pinsamt det var och hur jag bara ville gå och gömma mig under jorden. Men nu i efterhand - kul minne!

MÅNDAG/NEW WEEK

Hej alla fina! Ligger för tillfället i soffan med huvudvärk och suddig syn, halsont och frysningar. Ingen kul start på veckan! Har så jäkla mycket att göra den här veckan både i skolan och hemma att jag inte har tid att bli sjuk, dålig timing it is!

Nu ska jag slå på det första avsnittet av The Secret Circle och hoppas att jag blir bättre!

DAILYPLAN/SUNDAY.W.37

Lång sovmorgon 
Plugga
Storstädning av rummet
Duscha
Söndagsmys

MANDO DIAO/HAIL THE SUNNY DAYS





Mando Diao @ Peace and Love 2011

DAILYPLAN/FRIDAY.W.37

Skola 8-9.15 
Plugga 9.15-11.20 
Fixa en sak med UF
Ringa ett samtal ang. UF 
Åka hem 
Fredagsmys

Utgången blev iställd så myskväll med mamma och pappa står på schemat istället!

THREE WEEKS TO SAY GOODBYE

C.J Box, my new favourite author! Läste hans första ensamstående novel när jag var i Finland, Blue Heaven, och det är bland den bästa boken jag läst. Idag fick jag hem hans två andra noveller, och är redo att hugga in i Three Weeks To Say Goodye. Kan knappt vänta! 

Men först, ett avsnitt av Awkward!


Update 19:35 Läst 10sidor och jag är redan fast!!

MYSIG ONSDAGKVÄLL

God kväll! Jag slängde precis ner mig i soffan med kalendern i största hugg, ska försöka göra en planering över vad som är kvar av veckan och hålla mig till den! Har studiedag på måndag och jag vill så jättegärna ha den dagen helt ledig till att göra ingenting på. Hårda tag!

Klockan 19.30 är ögonen klistrade på tv-skärmen och True Talent!

MÖSSPROVNING!!!


Dagen är här - mössprovning och beställning! Kändes sjukt overkligt att klicka på beställa när allting var klart. Nu är det bara att vänta! Gick loss och beställde ett par byxor, en tröja, champagne glas med ingravering, megafon + en penna för signering i mössan också. Kan säga att det kommer kännas hårt i plånboken efter det här året. 

Men nu så, 9 månader kvar till studenten!!!

I WILL LOVE YOU FOREVER


I MET YOU AT THE BLOOD BANK


30/11-2010 - gamla goa tiden med björnfittan

Måndagkväll equals tvkväll. True Talent, Idol och Svenska Hollywoodfruar. Sitter bänkad framför tvn med en flaska vatten och njuter av att göra ingenting. Idol är förresten i Falun ikväll, min grannstad. Ska bli kul att se om man känner igen någon!

MELISSA HORN + PLUGG


Dragit på MELISSA HORN's nya album på Spotify och ställt in hjärnan på plugg-mode. Nu ska jag beta av lite skolarbete innan det förmodlingen blir en långpromenad med tjejerna!

9.11.01-9.11.11


10år sedan WTC attacken, en riktigt sorglig dag med andra ord. Mina tankar och min kärlek går ut till er idag! ♥

DAGEN EFTER


1, outfit 2, blåbärsshots 3, long drink 4, kräftskiva (ej mina bilder)

Hade en riktigt kul kväll igår. Började förfesten hos en vän med (överdrivet mycket) mat, ölspel och allsång. När klockan började närma sig midnatt drog vi oss ner till stan och började utekvällen med lite shots. Gick vidare för massa dans och trevligt sällskap innan vi till slut tog en taxi hem och påbörjade efterfesten. 

Kom i säng någon gång vid sex, och vaknade kvart över nio. 3 timmars sömn vilket resulterade i en inte så pigg Louise idag. Myslördag it is!

DAILYPLAN/FRIDAY.W.36

Skola 8-13:15
Köpa sista inför kvällen
Duscha
Get ready
Knytis + utgång!

Tonight's gonna be a good night!

-



Hemma efter en härligt skön dag med mina tjejer. Blev mycket bilåkande, men det jämnade ut sig med hög musik och en bra bok! Nu har jag myst ner mig i soffan med mamma och tittar på True Talent, är så himla nervös över urgallringen. Vill så gärna ha med Jacob (Team Pernilla) ända till slutet. Han är ju för underbar!


21:40 åh, han är med!! Vad lycklig jag är.

21:50 SÄNGEN


Kryper ner i sängen och tittar på Mentalist innan jag säger godnatt för idag. Klockan ringer kvart över 8 imorgon bitti, sedan väntar en tur till Stockholm med mina tjejer. 

Godnatt mina fina.

WE ARE THE KINGS/WE ARE THE QUEENS


30/6-2011, the best day of my life ♥

Jag minns det som igår. Dagen jag fick beskedet, alla dagar jag gick och väntade, timmarna som kändes som år, alla långa sekunder innan de kom ut på scen, jublet, skriket, applåderna, pirret som gick ända från tåspetsarna upp till huvudet.

Jag kommer ihåg det första ljudet som kom ur Jared's mun, det första trumslaget Shannon slog, det första ackordet Tomo spelade. Jag kommer ihåg allt Jared skrek, sjöng, sa. Hur han hoppade, dansade, hur han spelade gitarr. 

Jag kommer ihåg hur stolt jag kände mig inombords när Jared försökte prata svenska, hur han fick hela publiken att sjunga "ha den äran". Jag kommer ihåg hur Shannon spelade trummor med allt han hade för att sedan gå över och spela gitarr och chocka hela publiken. 

Jag minns det som om det vore igår, fastän det var den 30 juni.
Ta mig tillbaka.

HÖSTIGT


halsduk - ginatricot

Freshly taken picture of my tattoo. Åh, vad jag är nöjd. Kan sitta i en evighet och bara stirra på den. Nu är den visserligen vit pga. att jag smörjt den, but you get the point. I love it. 

Strax blir jag upphämtad och åker iväg på Idol mys hos en vän. Våra bästa vänner,  Ben & Jerry är såklart också med.


Update 18:38 Förresten, såg ni Oleg igår eller? VILKEN KUNG!

BON IVER + PLUGG

Har en sjukt stor hög med skolböcker att avveckla innan torsdag. Tog ledigt för en dagstripp till Stockholm med tjejerna. I helgen finns ingen tid då det vankas utgång! 


While waiting: BON IVER på högsta volym, myskläderna på, datorn bredvid mig och böckerna framför. Hjärnan är inställd på plugg-mode. Nu kör vi!

MY STAR


Debuten är över! Jag och mami åkte ner och tatuerade oss en varsin stjärna på vänster handled idag. Var sjukt nervös och det var ju inte helt smärtfritt. Men värt var det!


Ready for the next one- bokar förmodligen ny tid snart!

ÅRETS SOMMARLISTA

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
Inte vad jag vet.

Vilka länder besökte du?
Turkiet och Finland.


Sista kvällen i Turkiet invigdes med en drink - Strawberry daiquiri.

Är det något du saknade under sommaren 2011 som du vill ha sommaren 2012?
Mer festivaler och resor. 

Vilket datum från sommaren 2011 kommer du alltid att minnas?
29/6, 30/6


Jared @ P&L 2011. Bästa kvällen i mitt liv!

Största misstaget?
-

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld och lite febrig.

Bästa köpet?
Mina boots!

Sommarens väder?
Soooligt. Blandat med regn. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag vet inte, kläder? Skor? 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
30 Seconds to Mars's spelning @ Peace and Love! 

Sommarens låt?
Alldeles för många!! 

Var du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Både och.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på sommarkvällarna. Och solat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Sovit för länge på dagarna, haha.

Hur tillbringade du midsommarafton?
Nykter med vänner i Leksand.

Sommarens favoritprogram på tv?
Ingen aning. 

Böcker du läst den här sommaren?
I am Ozzy. Blue Heaven. Live to Win: Låtarna som skrev mitt liv. Svart ängel. Lyckan, kärleken och meningen med livet. Övergiven. Egoboost. 

Största musikaliska upptäckten denna sommar?
Bon Iver!

Något du önskade och fick?
Ny telefon! Och sommarjobb.

Något du önskade dig men inte fick?
Hm, vet inte!

Vad gjorde du första dagen på sommarlovet/semestern?
Gick på en gratiskonsert i stan med Sugarplum Fairy.

Finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
Massa fler resor samt chansen att se 30 Seconds to Mars igen. 

Hur skulle du beskriva din klädstil sommaren 2011?
Ledig och skön, mycket shorts och linnen. 

Sommarens hetaste?
Peace and Love!!

Sommarens bästa tillfälle?
Peace and Love!!

Listan är lånad härifrån!

11.09.04

Louise, 18år, Borlänge. Samhällsvetenskapliga programmet, inriktning ekonomi. Studenten 2012! Älskar att skriva, resa, lyssna på musik och umgås med vänner. Min stora förebild och Gud är Michael Jackson. Annars lyssnar jag på ganska mycket på allting som 30 Seconds to Mars, Bruno Mars, Anberlin, Kings of Leon, Mando Diao, Beyoncé, Rihanna, Lady GaGa, och min nyfunna kärlek för Bon Iver. 

Har haft ungefär fyra eller fem bloggar tidigare, som slutat med att jag har tröttnat. Gör ytterligare ett försök med den här, utan några som helst plikter eller måsten inför uppdateringar. Kommer mestadels endast publicera när jag känner för det - så som mina texter, bilder och everything in between.

RSS 2.0